У четвер, 28 квітня 2016 року фахівці «ФБМ-Україна» взяли участь в Міжнародній конференції «Розвиток транспорту. Виклики. Інновації. Можливості», що проходила в місті Києві на НСК «Олімпійський».
Головне завдання заходу полягало у напрацюванні основних положень, які в подальшому допоможуть модернізувати національну транспортну систему України.
Що спонукало до проведення Міжнародної транспортної конференції?
По-перше, необхідність у створенні нової національної транспортної системи України виникла в результаті подій 2014-2015 року. Насамперед це пов’язано з окупацією Криму та частини Донбасу, в наслідок чого Україна втратила декілька морських портів та частину Донецької залізниці.
По-друге, митна блокада транзиту українських товарів на територію Росії та суттєве зменшення товарообігу між Україною та Росією, що призвело до падіння обсягів транспортних перевезень між двома країнами.
Натомість українські підприємства протягом останніх років значно посилили співпрацю з європейськими та азійськими країнами, і сьогодні йде мова про створення нового «шовкового шляху» між Європою та Азією, де Україна буде відігравати центральну роль.
Протягом останніх двох років суттєво змінилася і система пасажиропотоків, що, з одного боку було викликано анексією Криму та захопленням Донбасу, а з іншого – політикою децентралізації, яка має за мету посилити вплив регіонів на життя місцевих громад.
Як наслідок – всі ці чинники вимагають розробки нового механізму функціонування транспортної системи України, до розвитку якої український уряд буде залучати провідних світових фахівців, міжнародні інституції та донорів, а також регіональну владу та місцеві громади.
Що цікавого було на Міжнародній транспортній конференції?
Чисельні національні проектні інститути та організації ведуть роботу в напрямку впровадження інноваційних та сталих транспортних стратегій. Однак важливо зазначити, що останнім часом чимало й міжнародних організацій долучається до роботи в цьому напрямку, як на консультативному рівні, так і на стадії реалізації окремих проектів
Так, в рамках міжнародного форуму фахівці Німеччини, Південної Кореї, а також науковці вітчизняних науково-дослідних інститутів представили свої напрацювання від стратегічних підходів до конкретних готових до реалізації кейсів.
Протягом конференції було розглянуто досвід українських міст, які вже працювали над створенням новітніх транспортних стратегій та розв’язували гострі суперечки між громадою та муніципалітетом з використанням транспортної моделі міста. Зокрема, були презентовані вже існуючі напрацювання та запропоновані нові концепції на прикладах таких міст як Київ, Львів, Вінниця.
Паралельно до основних подій заходу на майданчику конференції бажаючі могли ознайомитись з принципом роботи транспортної моделі міста Києва та відвідати воркшоп «Використання великих даних для інновацій в транспортному обслуговуванні. Кращі практики Сеулу» Директора відділу даних та статистики міського уряду Сеула.
До участі в конференції були запрошені провідні вітчизняні та міжнародні спеціалісти: Міністр інфраструктури України Володимир Омелян, перший заступник голови Київської обласної державної адміністрації Лев Парцхаладзе, заступник Голови Київської міської державної адміністрації Ілля Сагайдак, директор Департаменту транспортної інфраструктури Сергій Майзель, начальник КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський, директор відділу даних та статистики міського уряду Сеула Kim, Кi Byoun, фахівець World Bank Antonio Nunez, професор, директор з транспортного консалтингу Dornier Consulting Ашраф Хамед, Генеральний директор «A+S» Файт Аппельт та інші.
ФБМ-Україна висловлює подяку організаторам Міжнародної конференції «Розвиток транспорту. Виклики. Інновації. Можливості»: Державному підприємству «Науково-дослідний і проектний інститут містобудування» (НДПІ містобудування), Інституту «Київдіпротранс», комунальним підприємствам «Київпастранс» та «Київський метрополітен», а також громадській організації «Платформа розвитку міст» за конструктивний діалог та обмін досвідом щодо нових підходів до використання інноваційних транспортних рішень.
Сподіваємося, що проведення Міжнародної транспортної конференції сприятиме розвитку транспортної системи України як на національному, так і на місцевому рівнях!