Міжнародна ініціатива CoST допомагає в усуненні спільних проблем між Укравтодором та МФО

Вчора, 30 червня 2016 року, за ініціативи Національного секретаріату CoST відбулася робоча зустріч між представниками Укравтодору, Світового банку, Міністерства інфраструктури, бізнесу та експертів дорожньої галузі.

У рамках круглого столу на тему покращення реалізації спільних проектів з МФО, під час обговорення було піднято доволі суттєву проблему – невідповідність проектно-кошторисної документацією з тендерною. Наразі, саме вона, як наріжний камінь, заважає їх втіленню.

В умовах хронічного недофінансування дорожньої галузі проектно-кошторисна документація розробляється та ухвалюється Урядом за 5-8 років до реального підписання контракту та реалізації проекту. Це призводить до того, що дороги, які були оцінені спеціалістами, руйнуються, гривня дешевшає і ремонт чи будівництво значно дорожчає.

З урахуванням того факту, що за останні три роки курс долара та євро до гривні виріс більше ніж удвічі, наразі ані держава, ані дорожня галузь не можуть собі дозволити виконання багатьох раніше запланованих робіт.

За чітким переконанням Євгенія Бараха, якби у Державного агентства автомобільних доріг України був би Дорожній фонд з щорічним стовідсотковим наповненням у 100 мільярдів гривень, не виникало би питань у збільшені вартості. Нині ж, при вкрай обмеженому фінансуванні галузі, якщо Укравтодор без змін втілюватиме усі спільні проекти, ми матимемо один автобан за ціною у 65 мільйонів євро, проте не матимемо кошти на підтримання та ремонт усієї іншої мережі українських доріг.

«Давайте зважати на економічну ситуацію в Україні, щоб потім не пояснювати громадськості навіщо на Обухівській трасі ми зробили автобан, а на трасу Кіровоград – Миколаїв не вистачає бюджетного фінансування навіть на ямковий ремонт», – Є. Барах.

Очільник Держагенства також зазначив, що наразі нам необхідно розробляти проекти на будівництво сучасних автобанів в обхід населених пунктів, тоді буде непотрібна велика кількість дорогих розв’язок та штучних споруд для забезпечення безпеки населення.

Завдяки порушеним питанням, Національний секретаріат CoST в Україні вирішив надати рекомендації для Уряду, щоб проекти, які реалізуються спільно з МФО, реально починали працювати не пізніше, ніж через рік після затвердження проектно-кошторисної документації Кабміном.

«Я вдячний ініціативі CoST за те, що ми сьогодні змогли підняти ці проблеми, які замовчувалися протягом багатьох років і спільно розпочали пошук їх вирішення», – підсумував Барах.

 

Нагадаємо, ініціатива із забезпечення прозорості у будівельній галузі CoST (Construction Sector Transparency Initiative), із секретаріатом у Лондоні – це добровільна багатонаціональна ініціатива, створена у 2008 році, яка має на меті зробити проекти будівництва державних об’єктів інфраструктури більш прозорими і підзвітними, зменшуючи неефективне управління, марнотратство та корупцію.

Як раніше зазначила Наталія Форсюк, Директор Національного секретаріату CoST в Україні, головною метою діяльності ініціативи є не пошук та покарання корупціонерів, а спрощення процесів у сфері будівництва інфраструктурних об’єктів для максимальної ефективності їх втілення.

 

Підготовлено за матеріалами:

Укравтодору

Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.