Нещодавно Державна архітектурно-будівельна інспекція та Державне агентство з питань електронного урядування презентували чергові електронні послуги у будівельній сфері – подача документів для отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів IV і V категорій складності та внесення змін до переліку видів робіт провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів IV і V.
До цього часу подати документи на отримання ліцензії можна було у паперовій формі до Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Київ особисто або поштою. Близько 70% суб’єктів звернення подавали документи/забирали результат особисто, долаючи значні відстані та витрачаючи додаткові ресурси.
Відтепер, як повідомляє Держархбудінспекція, пропонується принципово новий рівень якості обслуговування бізнесу. Суб’єкти господарювання можуть подати такі документи у будь-який зручний час 24 години 7 днів на тиждень через мережу Інтернет, витративши на це не більше декількох хвилин.
«Новий електронний сервіс створює сприятливі умови для ведення будівельного бізнесу. Він заощаджує час та зусилля підприємців, робить процес ліцензування прозорим та прогнозованим, усуває суб’єктивні фактори при наданні ліцензій та сприяє створенню чесного конкурентного будівельного ринку», – зазначив Голова Державної архітектурно-будівельної інспекції України Олексій Кудрявцев.
Подання документів для отримання ліцензії та внесення змін до переліку робіт здійснюється через електронну систему e-dabi.gov.ua, а також на єдиному державному порталі адміністративних послуг poslugy.gov.ua. Електронна форма документів з автоматичною перевіркою та підказками значно мінімізує ризик допущення помилок при її заповненні.
За рахунок автоматизації значно пришвидшується процес розгляду документів від суб’єктів звернення та ухвалення відповідного рішення. Такі нововведення дозволять заощадити час, фінансові ресурси та унеможливлять будь-які корупційні ризики.
«Сьогодні ми зробили ще один важливий крок на шляху до запровадження е-урядування в України, – говорить Олександр Риженко, голова Державного агентства з питань електронного урядування України. – Надання доступних, прозорих та не корупційних адміністративних послуг, що досягається шляхом переведення їх в електронну форму, – це те, що найбільше очікують громадяни та бізнес».
Здобувачу ліцензії автоматично буде направлятися інформація щодо етапів розгляду його документів. Також, можливо перевірити факт видачі ліцензії, переглянувши запис у єдиному реєстрі через мережу Інтернет.
Пілотний проект як складова кампанії із запровадження електронного урядування в Україні реалізовано за підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні.
Таким чином, на сьогодні громадянам та бізнесу доступно вже п’ять електронних послуг у будівельній сфері. Нагадаємо, що у 2015 році запроваджено реєстрацію повідомлень та декларацій про початок підготовчих робіт та про початок будівельних робіт онлайн.
До кінця 2016 року планується запровадити ще одну електронну послуги у сфері будівництва: «Реєстрація декларації про готовність об’єкта до експлуатації».