Укравтодор 3 червня 2019 року розірвав контракт із компанією Xinjiang Communications Construction Group Co Ltd (Китай) «Роботи з підвищення рівня безпеки руху (реконструкція та капітальний ремонт) у відповідності до рекомендацій EuroRAP на ділянці автомобільної дороги М-12 км 291+240 – км 322+052».
Проект фінансується за кредитні кошти Світового банку та реалізується на умовах FIDIC із залученням незалежного інженера-консультанта, який здійснює управління та контроль за виконанням робіт.
Рішення про розірвання контракту погоджено зі Світовим банком.
Контракт з компанією Xinjiang Communications Construction Group Co. Ltd. (Китай) на виконання реконструкції та капітального ремонту на трасі М-12 було укладено 10.10.2017. Вартість контракту 38,49 млн доларів США, термін виконання робіт – 540 днів. Очікуваний термін виконання робіт – осінь 2019 року.
На дату розірвання контракту підрядник виконав лише окремі види робіт, що становить менше 1% від загального обсягу робіт. При цьому на дату розірвання договору підрядник мав виконати 70% робіт.
Таке відношення підрядника до своїх контрактних зобов’язань поставило під загрозу своєчасне виконання спільного зі Світовим Банком проекту та мало наслідком підвищену небезпеку учасників руху на дорозі державного значення, яка є одним з найважливіших транспортних коридорів України.
Критичним є й те, що підрядник протягом періоду дії контракту не забезпечив належного експлуатаційного утримання ділянки (своєчасний аварійний ремонт), якого вимагає контракт, в результаті чого ділянку дороги доведено до аварійною стану з ускладненими умовами руху.
У зв’язку із критичним станом дороги М-12 на цій ділянці після розірвання контракту терміново за кошти експлуатаційного утримання Укравтодору, залучено Хмельницький облавтодор для забезпечення безпечного проїзду.
17 квітня 2019 року, під час останньої моніторингової місії фахівців Світового банку на ділянки контракту Інженером незалежного нагляду було представлено Звіт про виконання робіт підрядником, який містив неупереджену статистичну інформацію та, як висновок, рекомендацію Інженера припинити дію контракту з підрядником. За час дії контракту Інженер надав підряднику 22 повідомлення про необхідність виправлення ситуації (наявність навіть 1 такого повідомлення дає замовнику право на застосування процедури розриву контракту).
Важливо зазначити, що ключовий персонал підрядника на ділянці контракту не мав належного досвіду і знань в реалізації дорожніх робіт за вимогами контрактів FIDIC, що ускладнювало організацію робіт та негативно впливало на хід їх виконання.
Нагадаємо, що наприкінці минулого року було розірвано контракт з цією компанією на капітальний ремонт автодороги М-03 Київ-Харків, який передбачав реконструкцію і капітальний ремонт на лінійних ділянках від м. Лубни до м. Полтава. Сума контракту становила 57,3 млн дол. США (з ПДВ). Строк виконання робіт – 8 місяців.
Розширення конкуренції на ринку будівництва, реконструкції та ремонтів доріг в Україні – це шлях до нової якості дорожньої інфраструктури. Збільшення учасників відкритих тендерів, які проводить Укравтодор, врешті дає хороший результат – це вища якість послуг, вищий рівень безпеки, вчасне виконання робіт. В тендерах на реконструкцію та ремонти доріг бере участь усе більша кількість компаній із усього світу. Відкритість ринку та висока конкуренція, зі свого боку, вимагає від підрядників забезпечення належної якості робіт та чіткого виконання умов контракту.
На сьогодні на будівельних майданчиках країни працюють підрядники з Туреччини, Азербайджану, Білорусі, Польщі та інших країн, які суворо дотримуються умов контрактів, графіків виконання та забезпечують якість виконання робіт.